Hubnutí v páru. Co byste měla vědět o společném hubnutí muže a ženy?

Možná patříte k těm mnoha, kteří si jako každoročně při příležitosti nového roku slíbili, že se pokusí zhubnout. Ale co když jste na to dva?

cviceni-posilovani-trener

Zdroj: Shutterstock.com

Motivace a podpora

Jak říká známá průpovídka, ve dvou se to lépe táhne. Hubnutí v páru jistě přináší větší motivaci. Jste v tom spolu a můžete se navzájem podporovat. Jste něco jako týmoví hráči – pokud to pokazí jeden, pokazí to všem. A to už si dvakrát rozmyslíte, jestli zhřešíte.

Muži to mají snazší

Pozor však na to, abyste partnera nevnímala jako soupeře. Je sice pravda, že soutěžení vede k lepším výkonům, avšak tohle je tak trochu nerovný boj. Muži mají totiž více svalové hmoty, a tak jejich tělo spaluje kalorie rychleji. Hubnutí jim tedy při stejném úsilí může trvat kratší dobu než ženám.

Pozor na stejný jídelníček

Bylo by chybou vytvářet si při společném hubnutí i stejný jídelníček. Odlišná pohlaví totiž potřebují odlišnou stravu. Muži by měli mít zhruba o 800 kJ vyšší energetický příjem. Ženská strava by měla obsahovat více vápníku a železa kvůli vyššímu riziku řídnutí kostí, mužská zase více bílkovin a vlákniny kvůli hrozbě rakoviny tlustého střeva.

Rozdílná očekávání

Je také důležité vědět, kde vlastně chcete vy a váš partner zhubnout. Tomu musíte přizpůsobit pohybové aktivity. Muži mají sklon tloustnout převážně v oblasti břicha. Ženy se zase často snaží shodit v oblasti boků, stehen a hýždí.

Spousta mužů se k hubnutí odhodlá až kvůli zdravotním problémům. Ženám zase často stačí jenom zděšení nad nedopnutím oblíbených džín. Je tedy potřeba brát ohled jak na rozdílnou fyzičku, tak i rozdílné cíle.